|

درخشش هنرمند کاشمری در دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی شرق کشور

چهارشنبه, 28 شهریور,1403 - 14:25
سرپرست گروه موسیقی مقامی کاشمر گفت: هنرمند کاشمری در دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر(شرق کشور) خوش درخشید.
درخشش هنرمند کاشمری در دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی شرق کشور

هزارک -

حمید عشقی در گفت‌وگویی ضمن تبریک به هنردوستان و مردم ترشیز اظهار کرد: غلامرضا بخشنده فرزند دیار ترشیز از دوتار نوازان برجسته خراسان و شاگرد استاد ذوالفقار عسکریان برگزیده دومین جشنواره موسیقی مقامی در بخش تک‌نوازی دوتار شد.

وی گفت: این جشنواره در بخش‌های گروه نوازی، تک‌خوانی و تک‌نوازی بالای ۱۸ سال، تک‌خوانی و تک‌نوازی زیر ۱۸ سال و دهل‌نوازی به میزبانی بیرجند مرکز خراسان جنوبی و با حضور هنرمندانی از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به مدت سه روز در اردوگاه فرهنگی تربیتی یادگاران امام (ره) از تاریخ ۲۴ شهریورماه برگزار شد.

سرپرست گروه موسیقی مقامی کاشمر با بیان اینکه شهرستان کاشمر جایگاه خاصی در موسیقی مقامی دارد، اظهار کرد: قدمت موسیقی مقامی این منطقه که برخی از آواهای آن از ویژگی‌های منحصری برخوردار هستند به بیش از ۲۰۰ سال قبل بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان موسیقی مقامی نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند، خاطرنشان کرد: اهالی این هنر اصیل باید در راستای زنده نگه داشتن موسیقی مقامی بیش از این تلاش کنند.

۱۴ گروه موسیقی با ۳۸۲ هنرمند در این جشنواره شرکت کرده بودند که از این تعداد ۲۰۰ هنرمند به مرحله نهایی راه یافتند.

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: