|

نخستین آموزشگاه موسیقی محلی در خاش راه اندازی شد

شنبه, 04 آذر,1402 - 10:27
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش گفت: نخستین آموزشگاه موسیقی محلی شامل ساخت ساز، نوازندگی و خوانندگی در این شهرستان راه اندازی شد.
نخستین آموزشگاه موسیقی محلی در خاش راه اندازی شد

هزارک -

محمدانور ایمانی فر در گفت‌وگویی افزود: در شهرستان خاش سه گروه موسیقی محلی فعالیت دارند که استادان شاخص این رشته در عرصه‌های ساخت سازهای محلی، نوازندگی و خوانندگی دارای سبک و توانمندی‌های ویژه ای هستند.

وی اظهار کرد: آموزش در رشته موسیقی محلی و سایر رشته‌های هنری دارای اهمیت بوده، بر همین اساس وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این مقوله ورود پیدا کرده و ضمن استقبال از برنامه‌های آموزشی از تولیدات جذاب و مخاطب پسند موسیقی بومی و محلی حمایت می‌کنند.

ایمانی فر با اشاره به اینکه در موسیقی محلی بلوچی حوزه سرحد، سازهای قیچک، بنجو، تنبوره دهلک، رباب، برای برادران با سرپرستی وحیدسوری زهی و دف نوازان ویژه خواهران با مربیگری خانم پیری مورد توجه هستند، ادامه داد: استادان «بهرام سوری زهی»، «محمدنور محب زهی»، «خدامراد شهلی بر» و سایر اعضای گروه‌های موسیقی در حوزه‌های اجرا و تولیدات هنری دارای سبک هستند و آثارشان مورد پسند اقشار جامعه است.

وی اضافه کرد: در هنرهای تجسمی و نمایش عروسکی و تولید عروسک نیز کارگاه‌های آموزشی طی روزهای گذشته در خاش با حضور استاد برجسته کشوری برپا و مورد استقبال قرار گرفت و در حال حاضر نیز افراد دیگری متقاضی شرکت در دوره‌های آموزشی هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش گفت: اجرای برنامه‌های سنتی در رشته‌های هنری و فرهنگی از جذابیت‌های بالایی برخوردار بوده، اما با فراگیری آموزش بخشی از نواقص کار نیز رفع و کیفیت و تنوع برنامه‌های اجرایی بالاتر می‌رود.

بنابراین گزارش، مراسم افتتاح نخستین آموزشگاه موسیقی محلی (سروز خاش)، شامگاه چهارشنبه، با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام جمعه معزز شهرستان خاش، شورای اداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم محلی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری انجام شد.

برپایی نمایشگاه کتاب، عکس و پوستر بمناسبت هفته بسیج و هفته کتاب و کتابخوانی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: