|

غذاهای محلی استان فارس

شنبه, 11 دی,1400 - 13:01
شهر شیراز آنقدر دیدنی و جذاب هست که نه تنها گردشگران داخلی، بلکه تعداد زیادی هم گردشگران خارجی در تلاش برای سفر به آن هستند. حالا که از استان‌های شمالی کشورمان فاصله گرفته‌ایم و به سمت شیراز آمده‌ایم بد نیست در مورد غذاهای محلی استان فارس هم با هم صحبت کنیم.
غذاهای محلی استان فارس

هزارک -

 

کلم پلو

در شیراز از هر کسی سراغ غذاهای شیرازی را بگیرید، کلم پلو را به شما معرفی می‌کند. معروف‌ترین غذای شیراز کلم پلو است که البته با کلم پلوهای سایر شهرها فرق دارد. به غیر از کلم، از سبزیجات معطر، گوشت و ادویه‌های مختلفی در پخت این غذا استفاده می‌شود. همین سبزیجات و ادویه‌ها هستند که دلیل اصلی تغییر طعم و مزه کلم پلوی آشپزهای مختلف می‌شوند. یادتان باشد کلم پلو را حتما با سالاد شیرازی نوش جان کنید تا از طعم و مزه آن بیشتر لذت ببرید.

 

 

شیرازی پلو

 یکی از خوشمزه‌ترین و خوش عطرترین غذاهای استان شیراز، شیرازی پلو است. این غذا شباهت زیادی به ته‌چین دارد. مواد اولیه این غذا برنج، مرغ، زرشک، زعفران، بادمجان و ماست است. اگر دقت کنید فقط بادمجان است که باعث تفاوت شیرازی پلو و ته چین شده است. در کنار شیرازی پلو سبزی خوردن تازه، ترشی یا سالاد شیرازی نوش جان کنید.

 

 

لوبیاپلو شیرازی

اسم لوبیاپلو که می‌آید تصویر یک بشقاب برنج نارنجی رنگ همراه با لوبیاسبزهایی در بینش در ذهنتان نقش می‌بندد. اما لوبیاپلویی که قرار است امروز در موردش با شما صحبت کنیم کمی متفاوت است. از لوبیاپلو چشم بلبلی برای پخت لوبیاپلو شیرازی استفاده می‌شود. در کنار لوبیا چشم بلبلی از گوشت و سبزیجاتی مثل شوید هم باید استفاده شود تا لوبیاپلو شیرازی پخته شود.

 

 

آش سبزی

آش سبزی از آن دسته غذاهای محلی ایران است که بیشتر در وعده صبحانه میل می‌شود. در حالت عادی همه آش‌ها پر از سبزی هستند، اما وقتی یکی از آن‌ها آش سبزی نامیده می‌شود یعنی همه جور سبزی برای پختش لازم است! برنج، عدس، نخود، دارچین، گوشت، لوبیا سفید، تره، ترخون و شوید از مهم‌ترین مواد اولیه تهیه این آش هستند.

 

 

دو پیازه

دوپیازه یا دو پیازه آلو یکی دیگر از غذاهای سنتی شیرازی است که خیلی هم راحت پخته می‌شود. همان مواد اولیه‌ای که معمولاً در تمام خانه‌ها هست برای پخت این غذا استفاده می‌شود و همین هم باعث شده که غذای راحتی باشد. کافیست مقداری سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز در خانه داشته باشید. با اضافه کردن مقداری رب و ادویه به این مواد، بعد از چند دقیقه یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی شیراز را درست کرده‌اید. از دوپیازه می‌توان به عنوان پیش‌غذا هم استفاده کرد.

 

 

 

 

 

منبع: اتاقک

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: