|

غذاهای محلی اصفهان

شنبه, 11 دی,1400 - 11:46
در این بخش با غذاهای محلی و سنتی استان اصفهان از دسر گرفته تا انواع آش ها و غذاهای مختلف آشنا شوید. جالب است بدانید که به خاطر موقعیت اقلیمی و جغرافیایی از گذشته تا به امروز طیف وسیعی از مواد غذایی اولیه متعلق به اصفهان بوده است.
غذاهای محلی اصفهان

هزارک -

 

بریانی

شکم‌گردی در اصفهان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری است. این موضوع را وقتی متوجه می‌شوید که برای خوردن بریانی ساعت‌ها در صف رستوران‌های نزدیک به سی‌و‌سه‌پل ایستاده باشید و  انتظار بکشید.

اما وقتی نوبت به شما رسید می‌بینید که این انتظار ارزشش را داشت. ترکیب گوشت گوسفند، جگر سفید، نان سنگک و سبزی خوردن تازه تبدیل به غذایی کم‌نظیر به نام بریانی می‌شوداگر رژیم گیاه‌خواری دارید کنار بگذارید و لذت خوردن بریانی را از دست ندهید.

 

 

قرمزه نخودچی

قرمزه نخودچی از آن دسته غذاهایی است که هم می‌تواند با نان سرو بشه و هم با برنج. اگر ازترکیب گوشت چرخ کرده و رب خوشتان می‌آید، حتماً از طعم قرمزه نخودچی هم استقبال می‌کنید. همانطور که از اسم این غذا مشخص است آرد نخودچی یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن است. برای پخت این غذا گوشت چرخ کرده را با آرد نخودچی ترکیب می‌کنند و کوفته‌های کوچک از آن درست می.کنند. این کوفته‌ها را همراه با سیب زمینی در رب و مقداری آب می‌پزند. به همین راحتی میتوانید یکی از غذاهای محلی ایران که متعلق به شهر اصفهان است را بپزید و نوش جان کنید.

 

 

یخنی لوبیا

یخنی لوبیا یکی از غذاهای اصفهانی است که شباهت زیادی به حلیم دارد و به اسم گوشت لوبیا هم شناخته می‌شود. ترکیبی از گوشت، سبزیجات، لوبیا، برنج و ادویه‌های مختلف باید چند ساعتی بپزد تا برای تبدیل شدن به یخنی لوبیا آماده شود. سپس این مواد پخته شده را له و مخلوط می‌کنند تا به ترکیبی شبیه حلیم تبدیل شود. پختن این غذا کمی صبر و حوصله نیاز دارد.

 

 

خورش ماست

خورش ماس یا خورش ماست بر خلاف نامش، دسر است؛ دسری که بین اصفهانی‌ها خیلی طرفدار دارد. برای تهیه این دسر، گوشت را می‌پزند، می‌کوبند سپس با ماست چکیده، زعفران و شکر ترکیب می‌کنند. این دسر را با خلال بادام و پسته تزئین می‌کنند. به نظر من خورش ماست می‌تواند بهترین نامی باشد که برای این غذا انتخاب بشود. حتماً می‌پرسید چرا؟ چون انگار واقعا ترکیبی از خورشت و ماست است! برای تهیه خورش ماست باید اول گوشت را بپزند و بکوبند. سپس گوشت‌های نرم شده را با ماست چکیده و زعفران و شکر ترکیب می‌کنند. برای تزیین آن همم معمولاً از خلال بادام و پسته استفاده می‌شود.

 

 

 

 

منبع: اتاقک

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: