|

تصاویری از پوشش زنان در استان‌ها و فرهنگ‌های مختلف کشور

دوشنبه, 11 بهمن,1400 - 14:57
نمایشگاه «حجب» با نمایش عکس‌هایی از پوشش زنان مسلمان ایرانی در استان‌ها و فرهنگ‌های مختلف کشور،‌ همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در خانه عکاسان جوان گشایش یافته است.
تصاویری از پوشش زنان در استان‌ها و فرهنگ‌های مختلف کشور

هزارک -

علیرضا ربیعی‌راد برگزار کننده نمایشگاه «حجب» با بیان اینکه آثار مردم شناسی ۲۷ عکاس جوان ایرانی با موضوع حجاب برای بازدید عموم آماده شده است، گفت: پرداختن به موضوع حجاب به عنوان یک ارزش مشترک میان فرهنگی ایرانی-اسلامی، کمتر با نگاهی ملی و جامع‌نگر و در عین حال هنری مورد توجه قرار گرفته است. در این نمایشگاه سعی شده تا چنین رویکردی وجود داشته باشد یعنی حجاب را به عنوان یک ارزش دینی و ملی در آینه فرهنگ‌های مختلف اقوام ایرانی در استان‌ها و شهرها و روستاهای مختلف بازتاب داده است. از ابتدای شکل‌گیری این نمایشگاه، بنا بر این بود که همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) میراث پرفضیلت ایشان، یعنی حجاب در آینه فرهنگ مردم و اقوام ایرانی نمایش داده شود.

وی افزود: تردیدی نیست که این دست رویدادها در فرایند خودشناسی فرهنگی، اثربخش و به یک معنا، فراخوان بازگشت به خویشتن است. با این حال نمی‌توان متر و معیار مشخصی درباره میزان تاثیرگذاری یک رویداد فرهنگی و هنری آن هم در زمان برگزاری‌اش ارائه کرد. نکته این است که زبان هنر، شعارزدگی زبان رسمی یا اصطلاحاً زبان رسانه‌ای را ندارد و اثرگذارتر است، به طور خاص، نمایشگاه حجب این توانمندی را دارد که بدون شعارزدگی و با بهره‌گیری از بیان هنری، زیبایی‌های پوشش ایرانی-اسلامی را به مخاطب را ارائه کند.

ربیعی‌راد با تاکید بر اینکه گسترش شناخت عمومی از زوایای فرهنگی ایرانی-اسلامی یک ضرورت است، ادامه داد: وقتی که روایتی هنری و واقع‌گرایانه از یک ارزش اخلاقی در فرهنگ ملی ما ارائه شود، مردم استقبال می‌کنند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: