|

مشکلات مالی احتمال برگزار نشدن جشنواره تنبور در دالاهو را قوت بخشید

چهارشنبه, 12 مهر,1402 - 08:49
ییس هیات داوران و حامی جشنواره تنبور دالاهو گفت که دیگر توان مالی لازم برای برگزاری این برنامه هنری را ندارم و احتمال برگزار نشدن دوره جدید در سال آینده زیاد است.

هزارک -

علی اکبر مرادی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: هزینه‌ برگزاری جشنواره های فرهنگی - هنری به طرز چشمگیری افزایش یافته است؛ در طول هفت دوره گذشته کمک مالی از سوی سازمان‌ها، ادارات و مردم نداشتیم و به دلیل ناتوانی در تامین هزینه ها احتمالا جشنواره جمعه گذشته آخرین دوره‌ آن بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ و توسعه آن یک ضرورت و نیاز استان کرمانشاه است، اظهار کرد: برگزاری جشنواره تنبور طی سالهای گذشته به جوانان و نوجوانان زیادی کمک کرد تا به موسیقی اصیل و کُردی خود روی بیاورند و اسیر فرهنگ بیگانه نشوند.

وی هزینه برگزاری هفتمین دوره جشنواره کهن آواهای تنبور در جمعه گذشته را حدود ۴۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هیچ نهاد دولتی یا خصوصی برای برگزاری جشنواره به ما کمک نکرد و دیگر توان تامین و پرداخت این هزینه ها را نداریم، شاید این جشنواره در آینده برگزار نشود.

به اعتقاد پیشکسوت و نوازنده تنبور استان کرمانشاه، سرانه فضای فرهنگی، هنری و تفریحی در دیگر استان های کشور بهتر از کرمانشاه است و در این زمینه برای آنها هزینه می شود اما در این استان حمایت چندانی از برنامه های فرهنگی و هنری نمی شود و تنها لطفی که به ما می کنند، صدور مجوز برگزاری اجرای برنامه است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا


چند رسانه ای
ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: