|
به مناسبت نکوداشت استاد «عثمان محمدپرست»؛

همایش «نغمه‌های رضوی سرحد» در خواف برگزار شد

ﺳﻪشنبه, 09 خرداد,1402 - 12:02
همایش «نغمه‌های رضوی سرحد» به مناسبت نکوداشت یاد و خاطره استاد فقید موسیقی مقامی؛ «عثمان محمدپرست» در مجتمع شهید مدرس شهرستان خواف برگزار شد.
همایش «نغمه‌های رضوی سرحد» در خواف برگزار شد

هزارک -

محمد حسین زاده شامگاه دوشنبه در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از مردم خونگرم شهرستان خواف به بیان توضیحاتی در مورد موسیقی مقامی و استاد عثمان محمد پرست پرداخت و اظهار کرد: استاد محمد پرست یکی از موسیقیدانان مقامی کشور است و نمی‌توان نام او را محدود به خواف کرد، استاد محمد پرست متعلق به همه کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حسین زاده همچنین در مورد این موضوع که لازم است یک روز در تقویم کشور به نام موسیقی مقامی نام گزاری شود، نیز بیان کرد: حتماً این موضوع پیگیری می‌شود.

 

شهرستان خواف را در موسیقی با نام عثمان محمدپرست می‌شناسند

 

در ادامه مهدی عباسپور، فرماندار شهرستان خواف ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش یاد و خاطره استاد چیره دست دوتار خواف را گرامی داشت و اظهار کرد: در طول عمر عثمان محمد پرست و حضور استاد در جمع خیرین مدرسه ساز و اجرای موسیقی مقامی خواف باعث ساخت هزار مدرسه در سراسر کشور شد.

فرماندار خواف همچنین افزود: شهرستان خواف را در موسیقی با نام عثمان محمد پرست می‌شناسند.

همچنین در ادامه این مراسم باشکوه اجراهای اساتید و گروه‌های موسیقی از شهرستانهای تایباد، تربت جام، و خواف، باعث گرمی بیشتر این مراسم شد.

در پایان این مراسم از تعدادی از اساتید و پیشکسوتان موسیقی مقامی تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

منبع: مهر

ارسال نظر جدید

نام

ایمیل

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: